Elkészültek az idei tervek, ami befolyásolja a csatorna fejlődését!
Alig telt el több, mint egy hónap az idei évből és mostanra készültek el azok a tervek, amiket 2025-re tűzök ki célnak. Sok változtatáson gondolkoztam, amik emelhetik a csatorna nézettségét, valamint befolyással lehet a minőségi tartalom gyártásra, a színvonal fokozására.
- Még December végén osztottam meg egy "évvégi összegző" videót a csatornámon, ahol akkor még felületesen, de nagy ambiciókkal számoltam be a jövőre tervezett változtatásokról!
Az első CAF villamosok, amikor 2015-ben forgalomba álltak Budapest utcáin vagy amikor épült a Budai fonódó villamoshálózat, már akkor megfordult a fejemben, hogy valahogyan a közönség számára meg kell osszam. Ott voltam az első utasforgalmi napján, amikor a 3-as villamoson futotta első köreit, de akkoriban csak fénykép formájában publikáltam saját Facebook oldalamon. Tehát nem volt kérdés, amikor elindítottam a vlogolást, hogy milyen témákkal fogok foglalkozni. Nagyban befolyásolt az akkoriban feltörekvő közlekedési videós Kuhár Bence, aki 2017-től kezdett el aktívan beszámolni a budapesti valamint országos útjairól. Ekkor értettem meg, hogyan lehet felépíteni és képernyőre ültetni ezeket a gondolatokat, élményeket.
Nagyon sok minden érdekelt engem:
• a város fejlődése
• az elhagyatott helyek bejárása, történelme
• turisztikai célpontok felfedezése, élmények megosztása
• Programok látogatása
Az első videó ötlete egy aktualitásra épült. 2 éven át tartó felújítás után 2019 Márciusában adták vissza az utazóközönségnek az M3 metró északi szakaszát Újpest-központ és a Lehel tér között. Nem volt kérdés, hogy hajtott a kíváncsiság és az elsők között akartam megmutatni másoknak az eredményeket.
Alig voltam 12 éves, amikor az otthoni számítógépen a digitális fényképezőgéppel rögzített családi videókat elkezdtem megvágni és szerkeszteni. Akkoriban kezdett el igazán érdekelni a mozgókép készítés. Ezeket akkoriban CD illetve DVD lemezekre írtam, amit családdal együtt lehetett megnézni. Ezeket a mai napig nem publikáltam, hiszen magánéleti felvételek találhatóak rajta. A közlekedés is már egészen kicsi koromban érdekelt és sokat buszoztunk a városban, keresve a legtávolabbi boltot, hogy élvezzem az utat odáig. Mint minden fiatal srác, én is a vezetőfülke mellett álltam a legtöbbször és ámulatba ejtett, ahogy a sofőr a több lóerős járművet vezeti. Emellett érdekelt a hálózati fejlesztés és sokat bújtam a térképeket. Az érdekelt, hogyan lehetne jobb kapcsolatokat teremteni az érintett járatok között. Valahogy mindig is szerettem a jövőben elmélkedni. Végül nem ezen az úton haladtam tovább az életben és műszaki középiskolában tanultam tovább elektrotechnika szakon, később pedig a vendéglátás felé kanyarodtam.
Sokan megjegyzik, amikor egyes tartalmaimat nézik, hogy szakmailag nem elfogadható számukra és tartalmaz hibákat. A videó készítés nálam mindig is egy hobbi volt és csupán a műsorvezetői élményért csinálom. Sosem vágytam népszerűségre vagy szakmai unalmas szürke videókra. A csatorna neve is egyezik az enyémmel, hiszen az én gondolataimat tükrözi. Nem eszközöm a megtévesztés és a hamis információk terjesztése, ugyanakkor nem teljesen hibátlan, amit csinálok. Vannak bizonyos elemei, amik később magyarázatra, javításra szorulnak és ezeket igyekszem rögzített kommentben vagy későbbi videóban korrigálni. A 6 évvel ezelőtti szinthez képest sokat fejlődött a csatorna, mint technikailag, mint tartalmilag. Ezt jól mutatja, hogy egyre többen nézik a beszámolóimat és egyre többen döntenek egy feliratkozással az elköteleződés mellett. Sokat tanultam hasonló tartalomgyártóktól is, akiknek szintén követem a munkásságát és a szakmai hiányosságomat próbálom az ő felvételeik tanulmányázásával pótolni. Technikailag is próbálok megújulni és megtalálni az egyedi stílusomat a népszerűbb tartalomgyártók (mint például Magyarósi Csaba) előadási módjának ötvözésével. Az operatőri feladatokban is változtatok, hiszen aktuális trendek alapján a képi megjelenítés módja is folyamatos fejlődésben van. Az évek során több influenszerrel is felvettem a kapcsolatot és az ő tapasztalataik alapján az új nézők elérésén is tudtam javítani.
A 2024-es év minden tekintetben sikeres voltAhogy arról a linkelt videóban is beszámoltam a tavalyi évben sikerült átlépni a 3000 feliratkozót, a 305 753 megtekintést és a több, mint 19 000 óra nézettségi időt, amit nagyban befolyásolt az előbb említett folyamatos fejlődés. A videók száma elmaradt ugyan az előző évekhez képest, de tartalmilag sokkal több embert vonzott a képernyők elé. Most viszont itt az ideje új szintre lépni és bele tenni még több munkát!
A továbbiakban is szeretnék arról videózni, ami engem és a közönségemet érdekli. Ez nagyon fontos, hiszen azt kell tovább folytatni, amit idáig felépítettünk, illetve ez tud engem inspirálni és hitelesen tükrözni. A magán vélemény megformálása szerintem az egyik legfontosabb és nem szabad engedni, hogy mások befolyásolják a világnézetedet. A korábbi Online FM's Road Show koncepciója is megmarad. Ez a szegmens valójában az online rádiózás kiegészítő videó eleme volt, ami az aktualitásokra épített. A rádió nevéből és az utcai műsorból, videós beszámolásról jött az elnevezés. Mára viszont a rádió érdeklődés hiányában megszűnt, így Seba vlog néven folytatódik tovább idén.
A Seba vlog mellett szeretném folytatni a Vlogolok veled című közös produkciót hasonló tartalomgyártókkal. A műsor tavaly indult el azzal a céllal, hogy megismertessem veletek azokat a videósokat, akiket szintén érdemes nézni. Interjút készítek velük, majd egy közösen megválasztott videótémát feldolgozunk. Idáig két adás készült, az első Barkó Richárd (Rikárival), akivel Rákosrendezőn kordokumentáltunk, majd Albert Dániel (Adanival), akivel az egykori Veresegyház-Gödöllő nyomvonalat jártuk be. A továbbiakban terveztem vendégként félkérni Kuhár Bencét valamint Becsky Andrást, de az előbbi nem válaszolt vissza, Andrással meg nem ismerjük egymást. Folyamatosan dolgozok azon, hogy tovább tudjuk folytatni, de rajtuk kívül további közreműködőket is felkeresek.
Seba Lexikon néven 2025 Január elején el indítottam egy új sorozatot a csatornán, ahol otthonról hozok el nektek tudományos érdekességeket, ismeretterjesztő anyagokat és mélyebb beszélgetéseket. Az első adás fel került már a youtubera, ahol a Magyar tartalomgyártók veszélyes videóit mutattam meg. Ezt a sorozatot vegyes érzések fogadták, hiszen valaki biztatott a folytatásra, míg mások ebben anyagi haszonszerzést látnak és mások lejáratását. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy utóbbi nem volt célom. Csupán a rejtett veszélyekre szeretném felhívni a figyelmet a mai digitális világban, ahol egy 18. életévét be nem töltött rajongó telefonnal a kezében leutánozhatja a bemutatott tevékenységeket. A műsor minden hónap első videója lesz a csatornán és rengeteg ötlet ösztönöz a további felvételek elkészülésére.
Ahogyan tavaly is megszokták a nézők, idén is a hónap utolsó napjaiban élőben fogok bejelentkezni, ahol egy-másfél órán keresztül reagálok a nézők kérdéseire. Ezt fontosnak tartottam, hiszen közösséget építünk, ahol szükséges a folyamatos kapcsolattartás, az igények felmérése.
Ahogyan itt is látjátok, bele kezdtem a blogolásba. A koncepció onnan jött, hogy amikor láttam 6 év alatt mennyien lekörözték a csatornámat feliratkozó számban, tudtam, hogy valamit változtatni kell. Rájöttem, hogy ez azért lehetséges, mert a privát Facebook oldalamon nem jelöltem vissza senkit, nehéz volt a kapcsolat felvétel velem, ezért elszigetelődtem. Ennek javítása érdekében az instagram fiókomat a rajongók rendelkezésére bocsátom, ahol lehetséges lesz a követés, üzenetküldés, illetve a fotókat is megtudom osztani veletek, amik a helyszínen készülnek, de nem kerülnek videóba. Ennek eléréséhez minden videó alatti leírásban megjelenítem a linket, illetve a weboldal Rólam menüpontjában.
A másik oka a lemaradásnak a rendszertelen időközönként közzé tett tartalomgyártás. A munka mellett nehéz időt találni a videózásra, valamint sokszor nehéz minden gondolatomat bele sűríteni 10-20 percbe. Emiatt úgy döntöttem, hogy indítok egy új weboldalt, ahol a gondataimat oszthatom meg veletek. Írott formája miatt könnyebb egy munkába való utazás mellett jegyzetelni, mint kimenni egy adott helyszínre forgatni. Nem tervezek naponta bejegyzést írni, mert sok munka összehozni, de időnként fogom publikálni az újabb beszámolóimat. Nem vagyok újságíró, de a lehetőségeimhez képest próbálom az érdeklődést fenttartani.
Lesznek műsorok, amiket nem folytatok!
A továbbiakban sem szeretném folytatni a Seba konyhája című műsoromat, mert nem nyert el elég népszerűséget. Ugyanerre a sorsra jut az Utazz Sebivel sorozat, ami komolyabb szakmai vitát váltott ki, hiszen az internet csaló, félinformációi, ferdítései miatt, sokszor kritizálták az adott viszonylat bemutatását. Nem maradt sok vonal hátra, így 75-80%-os készültségi szinttel zártunk. A kihívásos videókat sem tartom fontosnak. Még 2020-ban indult el az a videósorozat, amiben teszteltem a város adott két pontja között az eljutási lehetőséget a helyi BKK és távolsági Máv járatokkal. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a két cég milyen lehetőséget kínál. Sokan ezután magukénak tudták az ötletet és rengeteg csatorna kezdett el hasonló témákat gyártani.